به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 
  • اخبار

رضائیان: توجه به عرصه مد و لباس از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است

رضائیان: توجه به عرصه مد و لباس از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است
مدیر مؤسسه مد و لباس "قاب ماندگار حجاب" می‌گوید تا زمانی که امکان عرضه محصولات نباشد، ذائقه هموطنان را به دست برندهایی سپرده ایم که در بهترین ویترین‌های کشور فرصت عرض اندام پیدا کرده‌اند. فاطمه رضائیان، مدیر مؤسسه مد و لباس "قاب ماندگار حجاب" در بیان ضرورت و اهمیت برگزاری جشنواره‌های این عرصه به ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: زمانی که سخن از آسیب شناسی در زمینه لزوم برپایی جشنواره های متعدد در کشورمان به میان می‌آید، آنچه بیش از هر نکته دیگری حائز اهمیت می‌شود توجه به این موضوع است که جشنواره تنها به مثابه یک نمایشگاه برای نمایش آثار در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، هنری، صنعتی و غیره نیست.

رضائیان با اشاره به شش دوره برگزاری جشنواره مد و لباس فجر اظهار داشت: از عدالت به دور است که بخواهیم بگوییم این جشنواره دستاوردی نداشته چرا که به شکل محسوسی شاهد برخی تحولات در زمینه مد و لباس اسلامی و ایرانی طی سال‌های اخیر بوده‌ایم، اما باید بر لزوم پیوند بخش‌های مختلفی که در برپایی چنین رویدادی نقش داشته اند نیز توجه کرد.

او با تقدیر از برپایی نخستین جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان در سال جاری بیان کرد: به عنوان مثال اینکه در این رویداد تعدادی اثر به نمایش درآیند و با پایان جشنواره پرونده این رویداد به کلی بسته شود چندان منطقی به نظر نمی رسد و زمانی می توان به موفقیت یک جشنواره امید است که بدانیم در پایان راه، عده ای طراح مستعد و خلاق که از سوی هیئت داوران مورد تقدیر واقع شد‌ه‌اند با تولیدکنندگان این رسته آشنا و جشنواره مسبب آغاز همکاری آن دو شود.

مدیر مؤسسه مد و لباس "قاب ماندگار حجاب" افزود: از سویی دیگر توجه به عرصه مد و لباس از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی بوده که در تعاملات فرهنگی و اقتصادی نیز بسیار اثرگذار است و جشنواره ها باید با تکیه بر این مهم برنامه ریزی بلند مدت و مستمری در حصول نتایج مورد نظر داشته باشند.

رضائیان تصریح کرد: امروز تنها مشکل ما در عرصه مد و لباس معطوف به قاچاق پوشاک نمی شود چرا که معتقدم رونق واردات قانونی در این حوزه نیز تبعات منفی بسیاری در زمینه کارآفرینی برای نخبگان و استعدادهای کشورمان داشته و آسیبی جدی به تحقق جریان خودکفایی وارد می‌کند.

او در خاتمه گفت: یکی دیگر از مهمترین مشکلات من و همکارانم دراین حوزه، عدم دسترسی به فضاهای مشخص و ثابت برای عرضه محصولاتمان است و تا زمانی که ما مؤسسات، طراحی و تولید را در دستور کار دهیم اما امکان عرضه آنها را به بازار نداشته باشیم، در حقیقت ذائقه هموطنانمان را به دست برندهای خارجی سپرده‌ایم که به خوبی در بهترین ویترین های کشور فرصت عرض اندام پیدا کرده اند.

۱۶ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۱۲
  • نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این پورتال متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد